دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
چرا باید زبان خارجی یاد بگیریم؟
زبان های خارجیهوچین | 12 خرداد 1397

چرا باید زبان خارجی یاد بگیریم؟

با توجه به این که 60% از مردم جهان به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، بهتر است معلومات خود را بالا برده و یادگیری دومین زبان خود را آغاز کنید. نیم نگاهی به آمار‌های پیش رو بینش جالبی را برای شما به ارمغان می‌آورد تا متوجه شوید به کدام درصد از مردم جهان متعلقید.

• تک زبانی (فقط به یک زبان مسلط هستید) – 40%
• دو زبانی (توانایی صحبت به دو زبان را دارید) – 43%
• سه زبانی (توانایی صحبت به سه زبان را دارید) – 13%
• چهار زبانی (توانایی صحبت به چهار زبان را دارید) – 3%
• چند زبانی (توانایی صحبت به پنج زبان یا بیشتر را دارید) – کمتر از 1%

برای 40% از افراد که نمی‌توانند به غیر از زبان انگلیسی به زبان دیگری صحبت کنند، 5 دلیل تکان دهنده وجود دارد تا از حالا یادگیری زیان جدید را آغاز کنند! همچنین این دلایل می‌توانند افراد دوزبانه را برای یادگیری زبان سوم، چهارم و پنجم تشویق کنند. هرزبان اضافه‌ای که بلد باشید شما را از سایر مردم جهان متمایز می‌کند.

1. یادگیری زبان دوم اصلا سخت نیست!
برخلاف عقیده اکثر مردم، یادگیری زبان جدید آن طور که تصور می‌کنید سخت نیست. مطالعات نشان داده‌است که در مدت 6 ماه می‌توان به هر زبانی سلیس و روان صحبت کرد، بدون آن که حتی سفری به خارج از کشور داشته باشید. کریس لانسدیل (Chris Lonsdale) از TED talk، مجموعه سخنرانی‌هایی درباره‌ی بهترین روش‌های یادگیری سریع فراهم آورده‌است. وی تاکید دارد که هیچ استعدادی به اندازه درگیر شدن شدید با زبان جدید، در روند یادگیری تاثیر ندارد.

درباره چندزبانی بودن، 5 اصل وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد:
1. بر محتوای زبانی تمرکز کنید که به شما مربوط است.
2. از همان روز اول از زبان جدید خود به عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط استفاده کنید.
3. صحبت کردن و شنیدن را تمرین کنید، فقط بر خواندن و نوشتن تمرکز نکنید.
4. کلماتی که آموخته‌اید را با هم ترکیب کنید و عبارات معناداری بسازید. 10 فعل * 10اسم * 10 صفت = 1000 عبارت ممکن
5. از یک فرد ماهر در زبان کمک بگیرید. کسی که شما را سرزنش نکند، بلکه به شما تا پایان صحبتتان کمک کند. همچنین از او بخواهید هنگامی که شما در حال کلنجار رفتن با خود هستید تا کلمه مناسبی را پیدا کنید، به هیچ عنوان به شما راهنمایی نکند.

2. دانستن زبان خارجی در سلامت حافظه شما تاثیرگذار است.
پژوهش الن بیالیستوک (Ellen Bialystok) عصب شناس نشان می‌دهد افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. اساسا این یک راه سالم برای بالا بردن کارایی مغز است، چرا که موجب می‌شود مغز از هر دو نیمه به طور همزمان کار بکشد. علاوه بر این، او متوجه شد که افزایش شناختی در طول عمر یک فرد دو زبانه بسیار دراماتیک است. به نظر می رسد که که یک کار ساده مانند صحبت به دو زبان، شبکه مغز را دوباره پیکربندی می‌کند به گونه‌ای که بر کارهایی که مغز انجام می‌دهد تاثیر مثبت می‌گذارد.

3. دانستن زبان جدید شما را جذاب تر می‌کند.
71% از مردم ایالات متحده و 61٪ از مردم بریستونز، معتقدند دانستن یک زبان خارجی باعث می‌شود شما جذاب‌تر به نظر برسید. حدود نیمی از افراد می‌گویند حداقل برای یک بار درمورد یک داستان عاشقانه با فردی از کشور دیگر رویا پردازی کرده‌اند. جالب است بدانید حدود 90% از آمریکایی‌ها یادگیری یک زبان جدید را برای عشق آغاز می‌کنند.

4. با دانستن زبان خارجی در کار خود پیشرفت کنید.
اگر می‌خواهید در شغل خود پیشرفت کنید ممکن است یادگیری زبان برای شما سودمند باشد. فردی که به زبان خارجی صحبت می‌کند باهوش‌تر، دقیق‌تر و علاقه‌مند به یادگیری به نظر می‌رسد.Rosetta Stone در تحقیقات خود دریافت، درآمد سالانه خانواده افرادی که حداقل به یک زبان خارجی مسلط هستند، به طور متوسط 10000دلار بالاتر از درآمد سالانه خانواده کسانی است که تنها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. حدود 17% از کسانی که حداقل به یک زبان خارجی صحبت می‌کنند درآمدی بیش از 100000 دلار در سال دارند که خود به تنهایی دلیلی است برای این که اوقات فراغت خود را صرف به دست آوردن مهارت‌های جدید کنید.

5. دانستن زبان جدید برای داشتن تجربیات سفرهای جالب و هیجان انگیز مورد نیاز است.
چه در سفرهای تفریحی و چه در سفرهای کاری، دو زبانه بودن تا حد زیادی تاثیرگذار است. در همه امور، از تخفیف گرفتن از فروشندگان تا رزرو کردن اتاقی در هتل، نیازمند برقراری ارتباط به زبانی خارجی هستید. همچنین دانستن یک زبان خارجی، درک عمیق‌تری از فرهنگ‌های دیگر در شما به وجود می‌آورد که شما را فردی جذاب و محترم در دیدگاه عمومی جلوه می‌دهد.

بنابراین، دلایل بسیاری وجود دارد که هر چه سریع‌تر یادگیری زبانی جدید را آغاز کنید و از مزایای آن بهره ببرید. همچنین روش‌های متفاوتی برای آموختن و تمرین زبان وجود دارد مثلا می‌توانید یادگیری و تقویت مهارت زبان انگلیسی خود را با مطالعه کتاب‌های انگلیسی مناسب برای یادگیری زبان یا استفاده از برنامه‌های موبایل آموزش زبان شروع کنید.
2دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید