دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
از کبوتر نامه‌بر تا آموزش موسیقی آنلاین
موسیقیهوچین | 25 اردیبهشت 1398

از کبوتر نامه‌بر تا آموزش موسیقی آنلاین

آموزش موسیقی آنلاین کجا و بشر کجا! انسان‌های اولیه برای خبردار شدن از احوال هم، نیاز به طی کردن مسافت‌های دور و نزدیک داشتند و تمام صحبت‌ها حضوری انجام می‌شد. اما بشر خیلی زود فهمید که نیاز به انتقال پیام با سرعت بیشتر دارد. به همین دلیل از هر وسیله‌ای که در دسترس بود استفاده کرد تا به این امر سرعت بیشتر ببخشد. از ارسال پیام با دود توسط سرخپوستان گرفته تا کبوترهای نامه‌بر و چاپارها.

از کبوتر نامه‌بر به تلفن

طی قرن‌ها و سال‌های متمادی، بشر فعالیت‌های مختلف خود را در جهت ارتباط سریعتر پیگیری کرد و بالاخره تلفن اختراع شد و انقلاب عظیمی در مورد این صنعت رخ داد. اما شما هم مثل ما می‌دانید که این پایان راه نبود و مسیر ادامه یافت و تلفن‌های بی‌سیم یا همان موبایل‌ها پا به عرصه گذاشتند. اما آیا فقط انتقال صوت کافی بود؟ خیر! پس خلق راه‌های ارتباطی مختلف برای ارسال تصویر و فیلم و فایل نیز در دستور کار قرار گرفت و پدیده‌ای نو و خارق‌العاده به نام اینترنت ظهور کرد.

از تلفن به تله‌پورت!

مسیر رشد ارتباطات توقفی نخواهد داشت و انسان‌ها همواره در پی افزایش سهولت در این امر و مرتفع کردن نیازهای جدید هستند. شاید بالاخره روزی که انسان بتواند خودش به شکل امواج و با سرعت نور حرکت کند، تلاش برای اختراعات ارتباطی پایان یابد. اما می‌دانیم که تا رسیدن به اختراع تله‌پورت زمان زیادی مانده و شاید به عمر ما قد ندهد. با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی این متن یک قدم بزرگ دیگر را برای شما بازگو کنیم تا بدانید نسل بعدی ارتباطات که چند سال دیگر فراگیر می‌شود چیست!

آماده برای پخش زنده! سه، دو، یک، حرکت...

زمانی نچندان دور دانلود یک آهنگ چند ده دقیقه زمان می‌برد، اما امروز با توجه به افزایش سرعت اینترنت در جوامع مختلف و خارج شدن امکان تماس تصویری از انحصار تلویزیون، اتفاقات دیگری رقم خورده است. روزگاری که فقط برنامه‌هایی مثل فوتبال، شوها و برنامه‌های سیاسی به شکل زنده مخابره شوند گذشته است.

با پیشرفت‌های رخ داده در سال‌های اخیر تماس تصویری در جغرافیای اینترنت پدیدار شد تا بستر خوبی برای ارتباط فرد با فرد محیا گردد. با این نوآوری، بازهم تکنولوژی خودی نشان داد و یک گام بزرگ دیگر به سوی ارتباط باکیفیت‌تر برداشته شد. بنابراین اگر در جزایر دورافتاده‌ی قناری هم تشریف داشته باشید و دل مادرتان برای شکل ماهتان تنگ شود، فقط یک خط اینترنت و گوشی همراه لازم دارید تا یکدیگر را ببینید.

آموزش موسیقی آنلاین؟ چرا که نه!

در میان انتقادهایی که به تماس صوتی و تصویری اینترنتی می‌شود، برخی هم به فکر استفاده صحیح از آن هستند و این موضوع را ابزاری برای پیشرفت قرار داده‌اند. آموزش موسیقی آنلاین که در تیتر این پاراگراف به آن اشاره کردیم یکی از این امور است و جا افتادن آن در جوامع پیشرفته محسنات بسیاری را موجب شده. نشستن روبروی استاد موسیقی در کلاس بهترین گزینه است، اما اگر به ترافیک خیابان، هدر رفتن زمان برای رفت و آمد، هزینه‌ی سوخت، استهلاک خودرو و حتی ساییده شدن کفش‌هایتان فکر کنید متوجه می‌شوید که یادگیری موسیقی به شکل مجازی گزینه‌ی بدی نیست.

گذشته از این موضوعات که در بالا ذکر شد، بسیاری از عزیزانی که به دلیل مشکلات فیزیکی، مشغله‌ی روزمزه یا مسائل فرهنگی اجتماعی قادر به خروج از منزل نیستند و یا این کار برای آنها دشوار است، آموزش موسیقی آنلاین را به چشم فرصتی می‌بینند تا به آرزوهای خود دست یابند.

استاد، افتاد به دلم مهر تو ای کاش نمیافتاد!

یکی از معضلات در امر یادگیری موسیقی دور بودن و یا عدم دسترسی به استادی خاص است که تمایل دارید در کلاس‌های او شرکت کنید. با فراگیر شدن آموزش موسیقی آنلاین، هر هنرجو در هر نقطه، هنگام مسافرت و یا در شهری دیگر این امکان را خواهد داشت که در محضر استاد مورد علاقه‌اش به یادگیری پرداخته و حتی فیلم آن را ضبط کرده و بارها تماشا کند.

در زیر به صورت تیتروار به برخی از دیگر ویژگی‌های مثبت آموزش موسیقی آنلاین اشاره می‌کنیم:

  • عدم از دست دادن تایم آموزش بخاطر مشکلات مختلف و هدر رفته زمان و بودجه.
  • امکان حضور در شهری دیگر و آموزش دیدن دوره‌ها به صورت منظم.
  • می‌توانید به مسافرت بروید و کلاس آنلاین را از دست ندهید.
  • ترافیک، آلودگی هوا و سروصدای شهر تمرکز شما را به هم نخواهد زد.
  • اگر دانش‌آموز هستید، بعد از مدرسه دردسر رفت‌وآمد به آموزشگاه را نخواهید داشت.
  • نیاز ندارید فرزندانتان را به کلاس برسانید.
  • اگر بخاطر مشکل جسمی حرکت کردن و خروج از خانه برای شما سخت است روش یادگیری آنلاین ایده‌آل است.

در این روش دو طرف با استفاده از دوربین گوشی تلفن همراه، تبلت و یا لپ‌تاپ شخصی با هم ارتباط برقرار کرده و آموزش موسیقی آنلاین شروع می‌گردد.

بخواب روی تخت، سر کلاس راه برو!

و اما تکنولوژی جدیدی که قول دادیم آن را برایتان بگوییم. با توجه به مطالعات اخیر و تلاش‌های انجام شده، به نظر می‌رسد که قدم بعدی تکنولوژی در این راه اتفاق جالبی است که به شما اجازه می‌دهد تا به صورت مجازی سفر کنید و به عنوان مثال خود را در منزل فرد دیگری ببینید. البته باید بدانید که خبری از شام نیست!
واقعیت مجازی یکی از آخرین دستاوردهای بزرگ دنیای مجازی است که شما را به صورت غیر واقعی به جای دیگری می‌برد. دنیایی که جسم شما آنجا نیست و تنها ذهن شما از طریق چشم‌ها و مشاهده‌ی تصاویر به مسافرت‌های دور و دراز و عجیب می‌رود. به این شکل که با قرار دادن یک عینک روی چشمانتان، خود را در محلی  غیر از جایی که هستید می‌بینید و می‌توانید آنجا راه بروید و حتی بازی و پرواز کنید یا آموزش ببینید.

خلق سه‌بعدی تصویر اجسام تا امروز پیشرفت بسیاری کرده و انتظار می‌رود که هنگام بلوغ این تکنولوژی، نیاز به استفاده از عینک نیز حذف شده و با چشمان خود چیزهایی را ببینید که مرز بین رویا و واقعیت را گم کنید. آخرین اخبار واصله از تکنولوژی واقعیت مجازی برگزاری کنسرتی است که یکی از خوانندگان برای اجرا حضور نیافته، اما مردم تصویر سه بعدی او را می‌بینند که روی صحنه راه می‌رود و می‌خواند و برای آنها دست تکان می‌دهد. کسی چه می‌داند، شاید در آینده‌ی نزدیک آموزش موسیقی آنلاین به این شکل باشد که استاد وسط خانه شما بنشیند و دست او را هنگام نواختن ساز از نزدیک تماشا کنید!

با توجه به سرعت دنیای امروز، شاید وقتی این مقاله را می‌خوانید تکنولوژی واقعیت مجازی در دنیای آنلاین به پیشرفت‌های بزرگی رسیده و یا حتی دست‌آوردهای عجیب‌تری ظهور کرده باشد...

2دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید