دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
سیر تا پیاز آیلتس IELTS
زبان های خارجیهوچین | 08 خرداد 1398

سیر تا پیاز آیلتس IELTS

آیتلس یا همان سامانه‌ی جهانی سنجش زبان انگلیسی سیستمی است که طی آن مهارت‌های زبانی افراد طی آزمون‌های مختلف بررسی شده و بوسیله‌ی یک نمره نهایی دسته‌بندی می‌شوند.
مهارت‌هایی از قبیل خواندن یا همان reading، شنیدن listening، نوشتن writing و حرف زدن speaking پایه‌های تسلط به هر زبانی هستند که در مورد زبان مادری، کودکان بجز نوشتن همه را در سنین پایین و در خانواده می‌آموزند. با ورود به مدرسه مهارت‌های نوشتاری نیز کامل می‌شود و به همین دلیل بالاترین تسلط هرکس بر زبان مادری خودش است.
برای انجام کار، ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کشور ثانویه که زبان انگلیسی در آنجا متداول است، نیاز به مدرکی است تا ثابت کند که فرد در کنار زبان مادری خود، به انگلیسی نیز واقف است. اما از آنجا که آشنایی با زبان مثل هر امر دیگری کیفیت‌های متفاوت و متنوعی دارد، این آزمون در کنار سایر آزمون‌ها مثل تافل طراحی شد تا بتواند ملاکی برای مقایسه و ارزیابی بین‌المللی گردد. امتحاناتی که در این آزمون برگزار می‌شود توسط سه نهاد نظارت می‌شود، تا از نظر اعتبار در جایگاه مناسب قرار گرفته و قابل استناد باشد. دانشگاه کمبریج، سازمان آموزش IDP استرالیا و شورای آموزشی بریتانیا این سه نهاد هستند.

انواع آیلتس و نمرات آن

این مدرک با دو نوع استاندارد تعریف و ارائه می‌گردد:
  • آیلتس آکادمیک Academic IELTS
  • آیلتس عمومی Genral Training ILETS
مدرک آیلتس را باید بسته به نوع استفاده از آن دریافت کرد. مدرک عمومی جهت مهاجرت و انجام کارهای روزمره یا فنی لازم است و مدرک نوع دوم یعنی آکادمیک برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و گرفتن کورس‌ها. شکل آزمون و سایر مراحل در هر دو دسته یکسان است و فقط سوالات متفاوتی مطرح می‌گردد.
نمرات این آزمون از 0 تا 9 دسته‌بندی می‌شود و برای اهداف مختلف، نمره‌های متفاوتی تعیین شده است. به عنوان مثال نمره‌ی 6.5 حداقل نمره‌ی مورد نیاز در برخی دانشگاه‌های خارجی برای ورود است و اگر نمره‌ای کمتر از این در مهارت‌های مختلف داشته باشید سطح شما را قبول نمی‌کنند.

>> لیست آموزشگاه های زبان ایران


دلیل اهمیت آیلتس IELTS

با توجه به کمرنگ شدن مرزها و تبادل اطلاعات با سرعت بالا بین ملل مختلف، اهمیت یادگیری زبان‌های خارجی بر هیچکس پوشیده نیست. استفاده از لوازم الکترونیک، اینترنت و حتی بازی‌ها نیاز به دانشی حداقلی از زبان انگلیسی دارد. اما اگر دامنه‌ی فعالیت‌ها گسترده‌تر شود و برای کار، تحصیلات آکادمیک و یا حتی مهاجرت تصمیم به برقراری ارتباط با آن سوی دنیا را داشته باشید، دیگر دانش حداقلی پاسخگوی شما نخواهد بود.
داشتن این مدرک معتبر بین‌المللی موجب می‌شود تا شما در هنگام نیاز اصطلاحا لَنگ نمانید و سایر اقدامات شما وابسته به دریافت نمره‌ی قبولی زبان نماند. حتما شما هم بسیاری از افراد را دیده‌اید که برای مهاجرت یا ادامه‌تحصیل موقعیت خوبی نصیبشان شده، ولی برای ارتقای سطح زبان انگلیسی ماه‌ها و حتی سال‌های مهمی را از دست داده‌اند. پس از فرصت‌های قبلی باید استفاده کرد تا شانس‌های مهم زندگی را از دست نداد.
آیلتس چیست

آزمون ماک آیلتس چیست؟ Mock IELTS

ماک یک امتحان آزمایشی است که نام آن یعنی ماک به معنی "تقلید" می‌باشد. دلیل این نامگذاری، شبیه‌سازی آزمون آیلتس در امتحان ماک است. افرادی که برای IELTS آماده می‌شوند برای تسلط بهتر، کاهش استرس و یا ارزیابی خودشان در آزمون ماک شرکت می‌کنند و با تعیین سطح بهتر و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، به آزمون اصلی پای می‌گذارند. تمام مراحل برگزاری ماک مثل آزمون آیلتس شبیه‌سازی شده و توسط برخی از آموزشگاه‌ها انجام می‌شود.

>> لیست آموزشگاه ها برای آمادگی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس چگونه انجام می‌شود

استانداردهای برگزاری این امتحان هرازگاه تغییرات مختصری می‌کند، اما امروز این آزمون در زمانی معادل 2 ساعت و 45 دقیقه گرفته می‌شود. پس باید با انرژی بالا و استراحت قبلی کامل سر جلسه حاضر شوید. سوالات در چهار بخش مطرح و پرسیده می‌شوند که 40 سوال مربوط به Listening و 40 سوال مربوط به Reading و دو سوال برای Writing است، در ادامه حدود 10 تا 14 دقیقه نیز برای ارزیابی Speaking مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اعتراض به نتیجه‌ی آزمون آیلتس

برای افرادی که فکر می‌کنند در تصحیح برگه‌های آنها خطایی رخ داده، این امکان وجود دارد که به نمره‌ی خود اعتراض کرده و درخواست بازبینی مجدد کنند. این کار رایگان نیست و هزینه‌ی مشخصی از متقاضی دریافت می‌گردد؛ اما اگر اعتراض صحیح باشد و نمره‌ی بالاتری برای او به ثبت برسد کل عودت داده می‌شود و نمره‌ی جدید او در کارنامه‌ای تازه درج می‌گردد.

اعتبارسنجی مدرک آیلتس در سایت ieltsessentials

برای اطمینان و بررسی اعتبار مدرک خود می‌توانید از اینجا به سایت بین‌المللی آزمون آیلتس وارد شوید و اطلاعات خود را چک کنید. پس از ورود به این سایت روی دکمه‌ی PREVIEW RESULTS بزنید و در صفحه‌ی جدید با پر کردن فرم مشخصات نتیجه را بررسی کنید.

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا، هوشمندانه به نظر می‌رسد که علاوه بر تقویت پایه‌ی زبان انگلیسی خود و فرزندانمان، در صورت لزوم این مدرک را نیز اخذ نماییم و یا در هر لحظه آماده‌ی دریافت آن باشیم. در دنیای امروز و قطعا در دنیای آتی، صرفا تسلط به زبان مادری کافی نخواهد بود.
1دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید