دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی
زبان های خارجیهوچین | 10 شهریور 1398

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

عده‌ای معتقدند که زبان انگلیسی را باید به‌صورت فشرده و یکباره آموخت و عده‌ای دیگر اعتقاد به یادگیری جرعه‌جرعه دارند. برخی از افراد همواره در پی یافتن بهترین کلاس‌های زبان هستند که آنها را به‌شکلی جادویی به زبانی دیگر مسلط کند و بعضی‌ها هم به دنبال متد آموزشی متفاوت می‌گردند تا بازده یادگیری آنها بالاتر برود و خیلی زود هر زبانی را بیاموزند. به هرحال نکته‌ی مهم این است که متاسفانه هیچ معجزه‌ای درکار نیست و هرکس به فراخور هوش و ممارست خود رفته‌رفته به زبان‌های خارجی مسلط می‌شود.
در میان هیاهوی یادگیری زبان‌های خارجی، شاید آشنایی با چند کتاب که در امر آموزش زبان تاثیرگذار هستند خالی از لطف نباشد. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم.

آشنایی با کتاب Speak English like an American

مثل یک آمریکایی انگلیسی صحبت کنید. این نام کتابی نوشته‌ی امی گیلت است که به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد. در این کتاب علاوه بر آموزش جملات و کلمات با تلفظ صحیح آنها نیز آشنا می‌شوید. البته در نظر داشته باشید که این کتاب مختص افرادی است که با انگلیسی آشنایی نسبی دارند و برای تازه‌کاران مناسب نخواهد بود.
بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

کتاب آموزش زبان Top Notch

تاپ ناچ یکی از کتاب‌های مشهور دنیاست که اگر با حیطه‌ی یادگیری زبان آشنایی داشته باشید، حتما نام آن را شنیده‌اید. تاپ ناچ توسط انتشارات لانگمن طراحی شده و دارای سطح‌بندی است و زبان‌آموزان از مبتدی گرفته تا پیشرفته می‌توانند از آن استفاده کنند. شاید جالب توجه باشد که بدانید موضوعات این کتاب از دنیای امروز بهره برده تا مخاطب ارتباط بهتری برقرار کند. این کتاب مهارت‌های خواندن، نوشتن و تلفظ صحیح را در زبان ارتقا می‌بخشد و کمک می‌کند تا پایه‌های زبانی به شکل موثری تقویت گردد. این سری کتاب‌ها طرفداران خاص خود را دارند و عده‌ای معتقدند که تاپ ناچ بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی است.
بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

مزایای کتاب انگلیش ریزالت  English Result

از انگلیش ریزالت می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز در زمینه‌ی یادگیری مکالمه و تلفظ انگلیسی نام برد. انگلیش ریزالت نیز برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای طراحی شده و می‌توانید از ابتدای کار از مجموعه کتاب‌های English Result بهره ببرید. انگلیش ریزالت محصولی از آکسفورد است و بر اساس لهجه‌ی بریتیش منتشر شده. در این کتاب‌ها به صورت تخصصی دایره‌ی لغات و سطح گرامر شما تقویت می‌شود و این امر حین انجام مکالمات صورت می‌پذیرد.
بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

آموزش کتاب‌های American English File

آموزش این کتاب به شکل تخصصی و توسط تیم‌های حرفه‌ای از اساتید زبان طراحی شده. به همین دلیل این کتاب موفق شد تا به یکی از مشهورترین کتاب‌های آموزش زبان در دنیا مبدل شود. این کتاب هم محصول تیم اساتید آکسفورد است، ولی پایه‌ی لهجه‌های آن بر اساس لهجه‌ی امریکایی طراحی شده است. تقویت پایه‌ای کلمات، نحوه‌ی صحیح ادای جملات و هجاها، یادگیری قواعد و غیره از اهداف اصلی این کتاب است.
این کتاب نیز دارای طرفداران زیادی است و بسیاری از آموزشگاه‌ها کلاس‌های خود را بر اساس اصول این کتاب بنیان گذاشته‌اند و اعتقاد دارند که آمریکن انگلیش فایل بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود.
بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

سوالات امتحانی و Four Corners

بسیاری از آموزشگاه‌هایی که کتاب فورکورنرز را تدریس می‌کنند اقدام به گرفتن امتحان از روی این منبع دارند و دغدغه‌ی بسیاری از زبان‌آموزان، یادگیری جواب این سوالات است. پاسخ ما این است که در طول ترم به یادگیری ممتد بپردازید و تمام بخش‌های کتاب را مطالعه کنید. این کتاب توسط دانشگاه کمبریج تدریس می‌شود و منبعی بسیار حرفه‌ای محسوب می‌گردد. چراکه هر چهار مهارت خواندن، شنیدن، نوشتن و گفتن را تقویت می‌کند.
این مجموعه دارای نرم‌افزار، فایل‌های صوتی، ویدیوی آموزشی و فایل‌های پی دی اف بسیاری است که کمک می‌کنند تا زبان‌آموز با تلفظ واژگان نیز آشنا شود و گوش او به شنیدن زبان انگلیسی عادت کند. فور کورنرز دارای کتاب‌هایی برای سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته است. بنابراین هر زبان‌آموز با هر میزان از تسلط قبلی به زبان می‌تواند استفاده از این کتاب‌ها را شروع نماید.
بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

پس از معرفی کتاب‌های خودآموز و کمک‌آموزشی بالا، لازم به ذکر است که اینها تنها برخی از کتاب‌های بازار آموزش زبان هستند و به آموزش مهارت‌های مختلف زبانی به‌صورت همزمان می‌پردازند. بسیاری از کتب مشهور دیگر که در این لیست نیستند صرفا به ارتقای مهارت‌های مکالمه‌ای، افزایش دایره‌ی لغات یا بهبود وضع نوشتن می‌پردازند و ما در این مقاله نام آنها را ذکر نکردیم. به‌عنوان مثال کتاب‌های English in Use Vocabulary که به آموزش لغات می‌پردازد.

2دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید