دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
بهترین آموزشگاه بازیگری
هنریهوچین | 11 شهریور 1398

بهترین آموزشگاه بازیگری

شما هم به بازیگر شدن علاقه دارید و به دنبال بهترین آموزشگاه بازیگری هستید؟ آیا دلیل واقعی این علاقه را در وجود خودتان پیدا کرده‌اید؟ حس می‌کنید چهره‌ی خوبی دارید یا از شهرت خوشتان می‌آید؟ از درآمد بازیگرها تعریف‌های خوب شنیده‌اید؟ از دوران بچگی عشق فیلم و سینما بوده‌اید؟ دوست و فامیل تشخیص داده‌اند که بازیگر خوبی می‌شوید؟ بازیگری را شغلی لاکچری می‌دانید؟ آثار آل‌پاچینو، رابرت دنیرو، لئوناردو دی کاپریو یا نیکول کیدمن شما را مجنون بازیگری کرده؟ هدفتان از جستجو برای یک آموزشگاه بازیگری چیست؟

به هر دلیلی که باشد، این مقاله را می‌خوانید چون به دنبال یک آموزشگاه بازیگری هستید تا شما را مبدل به یک بازیگر حرفه‌ای کند. اما باید بدانید که هرروز صدها نفر در ایران و هزاران هزار نفر در دنیا وارد این کلاس‌ها می‌شوند و بدون هیچ دستاوردی به پایان راه می‌رسند. این مقاله برای ناامید کردن مخاطب نوشته نشده، بلکه هدف ما هدایت شما در مسیر صحیح است. مسیری که همراه با واقع‌بینی است. پس برخی نکات مهم را با شما در میان می‌گذاریم.

ثبت‌نام در آموزشگاه بازیگری فلان چهره‌ی معروف

از بازی یک بازیگر خوشتان می‌آید. نام او را در گوگل جستجو می‌کنید و متوجه می‌شوید که او آموزشگاه بازیگری هم دارد. بسیار عالی است. اگر در کلاس‌های او شرکت کنید مثل خودش بازیگر خوبی می‌شوید و یا از اعتبار نام او برای پیشرفت در آینده استفاده خواهید کرد. امیدوارم این‌قدر خوش‌خیال نباشید!

بیاید مثال بزنیم، بزرگان معاصری مثل پرویز پرستویی، لیلا حاتمی یا شهاب حسینی و غیره که از ذکر نام آنها خودداری می‌کنیم در جغرافیای سینمای ایران جزو ستارگان هستند. ستارگانی که نه صرفاً با رؤیاپردازی، که با تلاش، مطالعه، کار کردن و تمرینات سخت به موفقیت رسیده‌اند.

شما با حضور در هرکدام از آموزشگاه های بازیگری، با تئوری بازیگری و برخی اصول عملی آشنا می‌شوید، اما ظرفیت درونی شماست که تعیین‌کننده‌ی جایگاه آتی شما خواهد بود. این‌طور نیست که چون در کلاس فلانی شرکت کرده‌اید برای شما نوشابه باز کنند یا شما را در اولویت قرار دهند. پشتکار و تمرین، به‌روز بودن، داشتن پتانسیل درونی و چهره و استایل نسبتاً مناسب شما را بازیگری ماندگار خواهد کرد؛ البته همراه با کمی شانس و اقبال.

لیست آموزشگاه های بازیگری

فریب وعده‌ها را نخورید

بسیاری از آموزشگاه‌ها وعده‌ی بازیگرشدن بلافاصله پس از پایان کلاس‌ها را می‌دهند. یا می‌گویند که:

- پس از اتمام دوره‌های عملی در یک فیلم جدی بازی خواهید کرد.

- فلان قدر پول پرداخت کن و برو جلوی دوربین.

- پس از کلاس شما را به فلانی معرفی می‌کنیم.

اینها برخی از وعده‌های دروغینی هستند که بسیاری از شیفتگان بازیگری را فریب می‌دهد. در نظر بگیرید که یک آموزشگاه بازیگری با دریافت مبلغی حتی به‌صورت واقعی شما را جلو دوربین فرستاد، آیا این شما را بازیگر می‌کند؟

سینمای ایران را طی سال‌های اخیر بررسی کنید، چند دختر و پسر جوان را می‌شناسید که در گوشه و کنار یک فیلم سروکله‌شان پیدا شده و بعد برای همیشه ناپدید شده‌اند؟ طی سال‌های اخیر چند نفر در سینمای ایران ماندگار شده‌اند و هرسال فیلم جدیدی دارند؟

این فقط مختص ایران نیست و مسیر بازیگر شدن و بازیگر ماندن در سینمای جهان بسیار تنگ و سخت است. اما بررسی کنید آنهایی که مانده‌اند چه راهی را طی کرده‌اند و هنر آنها چه شالوده‌ای داشته. قبول کنید که چهره‌ی خوب یا تسلط به بازیگری کافی نیست و بسیاری از ملاک‌ها، مثل داشتن شخصیت بازیگری، کاریزمای رفتاری، دانش بالا، فن بیان خوب، بدن حرفه‌ای، تنفس صحیح، حتی نگاه متفاوت به دوربین و بسیاری از نکات دیگر نیز در این راه تأثیرگذارند.

بهترین آموزشگاه بازیگری

نکات مهم هنگام مراجعه به آموزشگاه بازیگری

اگر برای تست بازیگری به یک آموزشگاه بازیگری مراجعه می‌کنید، حتماً توجه داشته باشید که حتی ساده‌ترین نکات را رعایت کنید. شاید تمام تمرکزتان را روی شکل اجرا بگذارید و غافل شدن از همین نکات کوچک منجر به کاهش کیفیت کار شما شود.

نکات اولیه‌ی بازیگری را بدانید

قبل از مراجعه به هر کلاس و آموزشگاهی، هرچقدر که می‌توانید کتاب بخوانید، فیلم ببینید و سعی کنید به آثار بزرگان سینما با دقت نگاه کنید. البته کپی‌برداری یا شبیه‌سازی از یک بازیگر بزرگ اشتباه است، خودتان باشید و فقط تلاش کنید تا اصول حرفه‌ای را از آنها یاد بگیرید. حتی توجه کنید که یک بازیگر چطور به اطرافش نگاه می‌کند و سرش را چطور می‌چرخاند. اگر بازیگری را نشناخته باشید حتی ثبت‌نام در بهترین آموزشگاه بازیگری هم برای شما مفید نخواهد بود.



دیالوگ ها را حفظ کنید بعد برای تست به آموزشگاه بازیگری بروید

بازیگری اجرای یک نقش در طبیعی‌ترین شکل ممکن است. هیچ‌کدام از ما در زندگی روزمره هنگام صحبت با افراد دیگر از روی متن نمی‌خوانیم و من‌من نمی‌کنیم. پس توپوق زدن و فراموشی متن تمرکز شما را کاهش می‌دهد، چراکه وقتی به دنبال کلمات می‌گردید احساس خود را گم می‌کنید.

برای بازیگر شدن گوش های قوی داشته باشید

بسیاری از افراد آن‌قدر غرق رؤیا هستند که وقتی مدرسین بازیگری چیزی را از آنها می‌خواهند متوجه نمی‌شوند و یا درست نمی‌فهمند. پس چهار دانگ حواستان را جمع کنید که از شما چه چیزی خواسته می‌شود و همان را اجرا کنید.

از درون غنی باشید تا استرس نداشته باشید

در پایان باید اشاره‌کنیم که داشتن آرامش در موقعیت‌های مختلف کمک بزرگی به شما خواهد کرد. اگر در زندگی روزمره بابت کوچک‌ترین اتفاقات مثل شکستن یک لیوان، یا شنیدن جمله‌ای ناخوشایند از کوره درمی‌روید و پرخاش می‌کنید، برای بازیگر شدن نیاز به آستانه‌ی تحمل بالاتری دارید. در مورد آستانه‌ی تحمل و تحریک‌پذیری بیشتر بخوانید. باید یاد بگیرید که فردی سطحی نباشید، خودتان را درگیر هر موضوع پیش‌پاافتاده‌ای نکنید و سطح تمرکز بالاتری داشته باشید. نیازی نیست که به هر موضوعی واکنش عصبی شاد، غمگین، یا قضاوت‌گر نشان ندهید. یاد بگیرید که به آهستگی تغییر کنید و احساسات درونی‌تان را غنی‌تر کنید.

پس هنگام بازیگری اگر در موقعیتی قرار گرفتید که پیش‌بینی نکرده بودید به‌هیچ‌عنوان استرس نگیرید و خودتان را نبازید. یکی از تکنیک‌های عیارسنجی در آموزشگاه بازیگری و تست‌ها، همین اصل غافلگیری است. شما را در موقعیتی متفاوت قرار می‌دهند تا ببینند که اگر گیج شوید چه می‌کنید، شخصیت حقیقی شما چیست و چطور رفتار می‌کنید. اگر آمادگی اجرای متن یا موضوعی را نداشتید، بلافاصله به حالت هیستریک شروع به حرف‌زدن نکنید. گریه نکنید، عصبی نشوید و بحث نکنید، از آنها چند لحظه زمان بخواهید، تمرکز کنید و با ذهنی منظم کار خود را شروع کنید. فراموش نکنید که حتی پس از شرکت در دوره‌های بهترین آموزشگاه بازیگری، باز هم همه چیز به خودتان بستگی دارد.
رویاهایتان را دنبال کنید. کسی چه می‌داند، شاید ستاره‌ی بعدی سینمای ایران شمایی باشید که این متن را می‌خوانید...

نام برخی از بهترین آموزشگاه‌های بازیگری
اصفهان >> آموزشگاه بازیگری سایه
کرج >> آموزشگاه سینمایی هفت هنر
تهران>> خانه فرهنگ آوا
تهران>> آموزشگاه سینمایی جهان نما
تهران>> موسسه سینمایی برگ
تهران>> آموزشگاه سینمایی هیلاج
مشهد>> آموزشگاه سینمایی آپادانا
گلستان>> آموزشگاه سینمایی نهان
مازندران>> آموزشگاه سینمایی نگاه برتر
شیراز>> آموزشگاه سینمایی دنیای آفتاب

اگر شما هم مرکز معتبر دیگری را می‌شناید که نام آن باید در این لیست گنجانده شود به ما معرفی کنید.

0دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید