دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
آموزش آرایش چشم ساده برای مبتدیان
فنی و حرفه‌ایهوچین | 09 آذر 1398

آموزش آرایش چشم ساده برای مبتدیان

بسیاری از خانم‌ها چشم‌بسته آرایش می‌کنند و بعضی‌های دیگر هیچ‌گاه خط چشم کشیدن را یاد نمی‌گیرند. در این مقاله برخی از نکات کلی آرایش چشم را برای خانم‌ها بیان می‌کنیم تا در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشند.
با توجه به نوع حالت چشم هر شخص، آرایش چشم‌ها باید به‌صورت متفاوتی انجام شود و اگر نوعی خط چشم به یک خانم می‌آید، ‌این‌طور نیست که حتماً برای شما هم مناسب باشد. چشم افراد ممکن است گرد، کشیده، بادامی، گربه‌ای، ریز، درشت و غیره باشد. برای آرایش کردن بهتر است به فرم و رنگ چشم‌ها و سایر ویژگی‌های ظاهری خود توجه کنید تا بتوانید میکاپ چشم‌تان را بی‌نظیر و بدون نقص انجام دهید.

آرایش چشم ساده

آرایش ساده‌ی چشم از انواع میکاپ‌های پرطرفدار و جذاب در بین خانم‌ها است. از این مدل آرایش چشم‌ها می‌توانید برای مکان‌های مختلف استفاده کنید. توجه داشته باشید که در مدل‌های میکاپ چشم ساده از سایه‌ها با رنگ‌های کمرنگ و مات استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که در این مدل آرایش خط‌چشم اختیاری است و شما می‌توانید در صورت تمایل به کشیدن خط‌چشم، از انواع مدل‌های خط چشم ساده استفاده کنید.
مدل آرایش ساده چشم برای دختران جوان و خانم‌هایی که به آرایش‌های لایت علاقه‌مند هستند انتخاب ایده‌آل و مناسبی است. این مدل میکاپ چشم باعث می‌شود تا فرم و حالت چشم‌ها طبیعی و زیباتر به نظر برسد.

لیست بهترین آموزشگاه های آرایشگری ایران

آرایش چشم مجلسی

در آرایش مجلسی بهترین راهکار برای تمامی چشم‌ها استفاده از خط مشکی پشت پلک بالا می‌باشد. از مدل میکاپ مجلسی می‌توان برای شرکت در مهمانی‌ها و مجالس رسمی و غیررسمی استفاده کرد. در مدل آرایش چشم به روش مجلسی، ترکیب رنگ‌های مختلف سایه برای چشم به کار می‌رود و در این مدل برای متفاوت‌تر شدن میکاپ، از سایه‌های پرکار و رنگی استفاده می‌کنند.
در مدل‌های مجلسی خط چشم دنباله‌دار و پهنی روی پلک بالایی کشیده می‌شود و برای جذابیت بیشتر چشم‌ها گاهی در قسمت زیر چشم نیز از خط چشم نازکتری نیز استفاده می‌کنند. همچنین در آرایش مجلسی برای نمایش هرچه بهتر چشم‌ها و داشتن مژه‌هایی پرپشت‌تر، از مژه‌ی مصنوعی یا ریمل‌های حجم‌دهنده نیز استفاده می‌شود.

آموزش آرایش چشم ساده

آموزش آرایش چشم

مرحله‌ی اول آماده کردن پوست پلک‌ها است. برای آماده‌کردن پوست اطراف چشم، ابتدا یک مرطوب‌کننده و یا کرم چشم متناسب با رنگ پوست خود تهیه کنید و با کمک پرایمر روی پلک‌ها را بپوشانید. به این صورت آرایش چشم‌ها زیبا و ماندگارتر می‌شود. درضمن برای اینکه رنگ پوست اطراف چشم‌ها متعادل‌تر به نظر برسد می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید.

مرحله‌ی دوم آرایش چشم، انتخاب سایه چشم مناسب و زیبا است. برای انتخاب سایه چشم ابتدا باید به مدل چشم‌هایتان دقت کنید و سپس براساس فرم صورت و چشم‌ها مدل سایه‌ی مناسب خودتان را تشخیص دهید. بهترین روش برای اینکه سایه‌ی چشم‌ها مجلسی به نظر برسد این است که از سایه‌های روشن و پر زرق‌وبرق در مرکز پلک‌ها استفاده کنید و از سایه‌های مات و تیره در گوشه‌ی خارجی چشم‌ها؛ یعنی در قسمت‌هایی از چشم که دارای چین‌وچروک است. بدین ترتیب چشم‌هایتان درشت‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.
سایه‌ها با رنگ‌های قهوه‌ای تیره و خاکستری و بنفش تیره و مشکی برای آرایش مجلسی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. برای سایه‌زدن چشم‌ها، ابتدا از گوشه‌ی بیرونی چشم شروع کنید و شکلی شبیه به حرف V را در گوشه‌ی چشم‌ها ایجاد کنید. سپس سایه را روی پلک پخش کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید. همچنین برای برجسته کردن استخوان ابرو می‌توانید از سایه‌ها با رنگ روشن استفاده کنید.

لیست آموزشگاه های آرایشگری تهران

مرحله‌ی سوم کشیدن خط چشم و یا سرمه است. برای کشیدن خط چشم می‌توانید از خط چشم‌های مایع و مدادی استفاده کنید. خط چشم‌های مایع برای میکاپ مجلسی مناسب‌تر هستند. با کمک خط‌چشم مایع یک خط صاف و زیبا روی پلک‌ها بکشید و اگر تمایل دارید که خط چشمتان خیره‌کننده به نظر برسد، خط را به‌صورت دنباله‌دار رسم کنید.

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که تمایل دارید آرایش چشم‌هایتان جذاب به نظر برسد، بهتر است خط پایینی مژه‌هایتان را نیز با کمک سایه مشکی و سرمه و یا مداد آرایش کنید. اگر تمایل دارید خط‌چشم در قسمت پایین چشم‌ها دودی به‌نظر بیاید، بهتر است بعد از کشیدن خط‌چشم آن را با کمک یک براش تمیز محو کنید و حالت اسموکی را برای آن ایجاد کنید. یکی دیگر از نکات مهم برای اینکه چشم‌ها زیبا و درشت به نظر برسد این است که از مدادچشم سفید و یا بژ برای خط اشک استفاه کنید.

مرحله‌ی چهارم آرایش چشم، استفاده از ریمل و در صورت تمایل گذاشتن مژه‌های مصنوعی است.


2دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید