دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
آموزش آرایش ساده دخترانه
فنی و حرفه‌ایهوچین | 10 آذر 1398

آموزش آرایش ساده دخترانه

آرایش روزانه‌ی صورت یکی از دغدغه‌های بسیاری از خانم‌ها است و باعث داشتن حس بهتر در آنها می‌گردد. در سنین پایین‌تر و روزهای اول آرایش‌کردن، این کار زمان زیادی از خانم‌ها می‌گیرد و باید وقت زیادی را صرف آن کنند تا آرایشی بی‌نقص و تمیز داشته باشند. ولی به‌مرور که روند آن را یاد می‌گیرند، این کار را ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهند. در این مطلب تلاش داریم تا آموزش آرایش ساده دخترانه را به‌صورت جامع بیان کنیم تا افرادی که شناخت کمتری با این کار دارند با دانستن روش درست پوست سلامت‌تر و آرایش بهتری داشته باشند.

قدم اول برای آموزش آرایش ساده دخترانه: آماده کردن پوست با پرایمر

در حقیقت کلید اصلی یک آرایش ساده دخترانه، طبیعی و ملایم استفاده از مرطوب‌کننده است. به این شکل پوست شما حالتی طبیعی پیدا می‌کند و کرم ضد‌آفتاب یا کرم‌پودر به‌صورت بهتر و طبیعی‌تر روی پوست شما می‌نشیند. با این روش می‌توانید طراوت دخترانه را به پوست خود بازگردانید. بعد از مرطوب کردن پوست با کرم مرطوب‌کننده باید زیرسازی کنید.

آموزش آرایش ساده برای مبتدیان


انجام این کار توسط استفاده از پرایمر است. حتماً دیده‌اید که آرایش بسیاری از خانم‌ها یکدست نیست و یا خیلی زود می‌ریزد. پرایمرها کمک می‌کنند تا راحت‌تر آرایش کنید، لک و جای جوش را بپوشانید و آرایش‌تان برای مدت طولانی‌تری روی پوست بماند. می‌توانید پرایمر را به‌آرامی و با نوک انگشت، روی تمام پوست صورت پخش کنید.

در ادامه از کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر را مقداری زیر چشم و دور بینی بگذارید و آن را کاملاً پخش کنید تا تمام پوست صورت ظاهر یکدست و یکنواخت پیدا کند.

آموزشگاه آرایشگری در تهران

هنگام آرایش ساده دخترانه اگر زیر چشمان شما تیره یا گودرفته است بهتر است قبل از زدن کرم‌پودر از یک کانسیلر مناسب استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از کانسیلر، از رنگی استفاده کنید که یک یا دو درجه از پوست شما روشن‌تر باشد. کانسیلر را در زیر دو گوشه چشم و وسط زیر چشم بمالید، سپس به آهستگی و بدون فشار، کانسیلر را روی پوست ماساژ داده و یا با اسفنج تخم‌مرغی پخش کنید.

برای این‌که کانسیلر روی پوست شما طبیعی‌تر جلوه کند و رنگ متفاوتی ایجاد نکند، مقداری کانسیلر بالای ابروها، پل بینی و چانه بزنید و با اسفنج تخم‌مرغی آن را یکدست پخش و محو کنید.

قدم دوم آرایش ساده دخترانه: آرایش گونه‌ها

برای آرایش ساده دخترانه و طبیعی و ملایم روزانه‌ی گونه‌ها، رنگ رژ گونه می‌بایست متناسب با فرم چهره و رنگ بقیه‌ی آرایش انتخاب شود. برای رژ گونه، رنگی را در نظر بگیرید که معمولاً صورتتان بعد از سرخ شدن به همان رنگ تغییر می‌کند. برای پوست‌های روشن‌تر رنگ‌های صورتی و هلویی مناسب است. برای پوست‌های متوسط صورتی مایل به بنفش، سرخابی و گلبهی مناسب است. برای پوست‌های تیره‌تر هم بهتر است از نارنجی روشن، آجری و غیره استفاده شود.

برنزر کردن پوست


برای برنزر، رنگ‌های طبیعی‌تر را انتخاب کنید. برنزری انتخاب کنید که فقط کمی از رنگ طبیعی پوستتان تیره‌تر باشد. رنگ‌های روشن‌تر، چهره را با طراوت‌تر نشان می‌دهند. ترتیب قرارگیری کانتر، برنزر و هایلایتر در تصویر آموزش داده شده است. با استفاده از برس‌های بزرگ و با حرکات دورانی روی استخوان گونه تمام این موارد را پخش کنید تا گونه‌ها برجسته‌تر دیده شوند. توجه داشته باشید که برای داشتن یک آرایش ساده دخترانه هیچگاه در استفاده از مواردی که ذکر می‌شود زیاده روی نکنید و فقط لایه‌هایی نازک ایجاد کنید.

آموزشگاه آرایشگری در اصفهان

قدم سوم: آرایش چشم‌ها در آموزش آرایش ساده دخترانه

برای داشتن یک آرایش صورت طبیعی و ملایم روزانه، در آرایش ساده چشم ها از ریمل‌های رنگی استفاده نکنید. بهترین رنگ ریمل برای یک آرایش طبیعی و نچرال، مشکی است. اگر می‌خواهید کمی سایه چشم هم پشت پلک خود بزنید ترکیبی کار کنید. بهترین رنگ سایه نیز برای یک آرایش روزانه، پالت رنگ‌های قهوه‌ای ملایم و طبیعی است.

بعضی از خانم‌ها در آرایش روزانه نیز عادت دارند که از خط چشم استفاده کنند. خط چشم‌های روزانه معمولاً مشکی و یا قهوه‌ای هستند. برای کشیدن خط چشم بهتر است که یک خط نازک بالای مژه‌ها به سمت بیرون بکشید و فراموش نکنید که خیلی ضخیم نباشد تا ظاهر آن دخترانه بماند.
آموزش آرایش ساده دخترانه


در ادامه می‌توانید از فر مژه استفاده کنید و با حالت‌دار کردن مژه‌ها نمای بهتری ایجاد کنید. در آرایش ساده بسیاری از خانم‌ها فقط با فر کردن مژه می‌خواهند که مژه‌ها بلندتر به نظر برسد، ولی از ریمل استفاده نمی‌کنند. در صورت لزوم برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، هنگام فر زدن، فرمژه را تا جایی که می‌توانید به ریشه‌ی مژه نزدیک کنید. بعدازاین کار نوبت به ریمل می‌رسد که باید هم به مژه‌های بالایی و هم مژه‌های پایینی زده شود تا خوب سیاه شوند. البته می‌توانید از مرحله‌ی فر کردن مژه صرف‌نظر کنید و بلافاصله از ریمل استفاده کنید.

برای ریمل زدن ابتدا نوک مژه‌ها را ریمل بزنید و سپس سراغ ریشه‌ها بروید. اگر برای تایم طولانی آرایش می‌کنید از ریمل‌هایی استفاده کنید که زیر چشم نریزند و ضد‌آب باشند.

آموزشگاه آرایشگری در شیراز

قدم چهارم آموزش آرایش ساده دخترانه: چگونه رژ لب بزنیم؟

در ادامه‌ی آموزش آرایش ساده دخترانه به بخش لب‌ها می‌رسیم. رنگ رژلب را با توجه به تناژ رنگ پوست خود و یا رنگ‌های دیگری که در آرایش استفاده کرده‌اید انتخاب کنید. برای آرایش روزانه، اکثر افراد ترجیح می‌دهند که صورتی و قهوه‌ای، همرنگ با لب خود را به‌عنوان رنگ رژلب انتخاب کنند. برخی دیگر رنگ قرمز کلاسیک را ترجیح می‌دهند و بعضی خانم‌ها نیز ترجیح می‌دهند که رنگ طبیعی لب‌های خود را حفظ کنند و فقط از برق لب یا بالم لب استفاده کنند. اینکه کدام مورد را انتخاب کنید به سلیقه‌ی خودتان و به مکانی که قصد رفتن دارید بستگی دارد.

چگونه رژ لب بزنیم


برای استفاده از رژ نیز ابتدا روی لب‌ها کانسیلر یا کرم پودر یا بالم لب بزنید. این مرحله مثل پرایمر برای صورت عمل می‌کند. قبل از استفاده از رژلب، با خط‌لب هم‌رنگ، دورتادور لب را مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که رژلب درست در جای خود قرار بگیرد و حاشیه‌های آن، نامرتب نباشد. به هیچ عنوان خط لب یا رژلب را بالاتر و پایین‌تر از حد طبیعی لب‌های خود نزنید و اغراق نکنید تا آرایش‌تان ظاهر طبیعی داشته باشد.

توجه داشته باشید که این مطلب، آموزش آرایش ساده دخترانه برای مبتدیان بود و اگر نکته‌ی خاصی از قلم افتاده برای آرایش‌های مجلسی و یا حرفه‌ای‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای آموزش میکاپ ساده، ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا این سبک آرایش را بهتر یاد بگیرید.



4دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید