دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
4 دلیل در مورد اهمیت یادگیری مطالب جدید
عمومیهوچین | 10 دی 1398

4 دلیل در مورد اهمیت یادگیری مطالب جدید

یکی از بهترین مواردی که به زندگی معنی می‌بخشد این است که هرگز از یادگیری دست نکشیم. همیشه مهارت‌ها و تکنیک‌های جدیدی برای یادگیری و پذیرش وجود دارد. شاید در گذشته نیازی به یادگیری روزانه نبود، ولی دنیای امروز در هر زمینه و هر علمی نیاز به مطالعه، تحقیق و توسعه‌ی روزافزون دارد و اهمیت یادگیری مطالب جدید به‌روشنی مشخص شده است. وقتی به موفق‌ترین افراد جهان نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این موضوع را درک کرده‌اند و بر همین اساس همواره در حال پیشرفت هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیاست، اما هنوز هم بیشتر وقت خود را صرف خواندن می‌کند. بهترین کارآفرینان دنیا به‌نوعی عمل می‌کنند که انگار هیچ‌چیز نمی‌دانند و همیشه تشنه‌ی یادگیری هستند. همه‌ی آنها این واقعیت را درک می‌کنند که باید به‌طور مداوم یاد بگیرند تا موفق باشند.
برای رسیدن به موفقیت و کمال در زندگی، باید به‌طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای بهبود دانش خودمان باشیم. حتی در سازمان‌ها و شرکت‌های خودمان نیز باید تلاش کنیم به مباحثی که از دانش ما دور هستند دست‌یابیم و به دیگر افراد نیز کمک کنیم تا اوضاع خودشان را بهبود بخشند.
شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان اهمیت یادگیری مطالب جدید را تشخیص داده‌اند و نمونه‌های میلیارد دلاری مانند Facebook سرمایه‌گذاری زیادی روی کارمندان خود می‌کنند. با درک قدرت یادگیری، آنها از کارمندان خود حمایت می‌کنند تا مهارت‌های لازمه را فرابگیرند و مجموعه‌شان را به‌سوی جلو ببرند.
یادگیری مطالب جدید
اگر به‌طورجدی به دنبال یادگیری چیزهای جدید نیستید، در اینجا چهار دلیل را برای تاثیر یادگیری مطالب جدید بیان می‌کنیم که شاید در استراتژی خود تجدیدنظر کنید. رشد شخص شما مهم‌ترین نکته در راه رسیدن به موفقیت‌های شغلی و مالی است.

1. با یادگیری مطالب جدید شما شادتر خواهید بود

یادگیری دشوار است و گاهی می‌تواند ناامیدکننده باشد. این مورد چه جسمی چه مغزی سختی‌های بسیاری دارد. به‌ویژه در هنگامی‌که یادگیری برای کارهای جدید و سخت ورزشی مانند crossfit و بدن‌سازی باشد، یا بخواهیم مغزمان را به‌سوی مرزهایی جدید برای کدنویسی سوق دهیم. اگرچه شروع و مهارت‌یابی در این امور سخت است، اما زمینه‌ساز رسیدن به موفقیت است.
به این فکر کنید که نوعی برنامه‌نویسی را یاد گرفته‌اید و کدهای شما بدون اشکال کار می‌کند و یا در رشته‌ی ورزشی خود آن‌قدر پیشرفت کرده‌اید که به درجه‌ی استادی رسیده‌اید. چنین احساسی بدون تردید شگفت‌انگیز است و هرکسی را سر ذوق می‌آورد.
مطالعات مختلف نشان داده که وقتی ما اهداف بلندپروازانه‌تر تعیین کنیم و در راستای رسیدن به آنها با پشتکار بکوشیم، خوشحال‌تر خواهیم بود. وقتی تصمیم می‌گیریم اهداف خودمان را داشته باشیم، خوشبختی ما در گروی دیگران نخواهد بود. ما چندین ساعت تمرین می‌کنیم و برای سال‌ها مالک نتایج آن می‌شویم. به فوتبالیستی فکر کنید که سال‌ها تمرین کرده و سختی کشیده،‌ اما به دوران موفقیت رسیده و از شهرت و محبوبیت خود تا آخر عمر استفاده می‌کند. یا کسی که به یک زبان خارجی مسلط شده و حالا به‌راحتی آن را صحبت می‌کند. توسعه‌ی دانش شخصی، راهی برای تضمین آرامش از درون است.

2. شما در تیم خود ستاره خواهید شد

چه کسی که می‌تواند بیشترین برد را به دست آورد؟ این یک جمله است که درباره‌ی خلبانان جنگنده در نیروی هوایی استفاده می‌شود. کسی در مورد قدرت هواپیما صحبت نمی‌کند، بلکه در عوض این مقوله مطرح است که چه کسی توانایی واکنش نشان دادن مناسب در موقعیت‌های مختلف را دارد. در حقیقت حضور یک فرد خبره منجر می‌شود که یک هواپیمای جنگنده خطرناک شود و بدون وجود یک خلبان کارکشته هیچ هواپیمای جنگنده‌ای خطرناک نیست. بهترین خلبانان جنگنده آن‌هایی هستند که می‌توانند خود را با شرایط مختلف هماهنگ و تنظیم کنند و این عامل باعث برتری آنها می‌گردد. اما راز این برتری در تمرین و تکرار و یادگیری مداوم است. شغل شما چیست؟ آیا در تخصص خود یک خلبان خبره هستید؟ در زمینه‌های مشاغل فنی کار می‌کنید؟ موسیقیدان هستید؟ به دنبال یادگیری زبان هستید؟ آخرین بار که چیز جدیدی را در کار خود یاد گرفته‌اید چه زمانی بوده است؟
همین ایده می‌تواند برای سازمان‌ها نیز اعمال شود. اگر فقط می‌خواهید محصول خود را بفروشید، محدود به سهم خود هستید، اما اگر بتوانید عملیات فروش سراسری، ساخت یا تولید را نیز انجام دهید، اکنون تبدیل به یک ستاره شده‌اید.

3. با یادگیری فروتن خواهید ماند

هنگامی‌که به دنبال یادگیری هرچه بیشتر باشیم، کمتر فرصتی برای متکبر بودن داریم. ستارگان واقعی دانش هیچ‌گاه خود را باهوش‌تر از بقیه جلوه نمی‌دهند، بلکه کمک می‌کنند تا دیگران باهوش به نظر برسند و هنگامی‌که مردم می‌بینند که شما در حال تلاش برای ارتقای آنها و یادگیری از خودشان هستید، شما را بسیار بیشتر دوست خواهند داشت.
هر ملاقات، همکاری و یا تعامل برای شما یک فرصت یادگیری به شمار می‌رود. یکی دیگر از روش‌های جالب یادگیری نیز تماشای مذاکرات و یا مباحثه‌ی دیگران است. آنچه در این مورد وجود دارد این است که می‌توانید چیزهای زیادی راجع به موضوعات مختلف یاد بگیرید و در ذهنتان ماندگار شوند. بنابراین باید متوجه باشیم که مهم نیست با چه کسی ملاقات می‌کنیم، بلکه همیشه چیز ارزشمندی برای یادگیری وجود دارد.

4- شما مربی بزرگی خواهید شد

بهترین مربی کسی است که ابتدا خودش همه‌چیز را به‌خوبی یاد گرفته است. تنها راه تسلط کامل و نهایی تدریس است. یکی از بهترین احساسات در جهان، آموزش مطالب به دیگران است. یعنی آموزش همان مطالبی که روزگاری شما از کسی دیگر آموخته‌اید. این امر هم بر شخصی که تدریس می‌کند اثر می‌گذارد و هم سطح جامعه را متأثر کرده و ارتقا می‌بخشد.
به‌عنوان رهبر یک سازمان یا شرکت، باید یادگیری را بخشی از فرهنگتان کنید. اولین قدم در این راه، شروع به آموزش و تکرار است. شما می‌خواهید آن‌قدر معلم بزرگی شوید که شرکت شما بتواند خودش را بدون حضورتان در آنجا، اداره کند. روزی که به این هدف رسیدید، می‌توانید ادعا کنید که همه‌چیز را به تسلط خود درآورده‌اید و به یک مربی بزرگ بدل شده‌اید.

ویدیویی جالب در مورد اینکه بیل گیتس چگونه کتاب می‌خواند:



0دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید