دسته بندی
جستجو
استانشهرمحدودهنوع آموزشگاهنام آموزشگاه
۶ نکته طلایی برای کلاس های آنلاین قرنطینه
عمومیهوچین | 03 اردیبهشت 1399

۶ نکته طلایی برای کلاس های آنلاین قرنطینه

به دلیل شیوع ویروس کرونا، تدریس حضوری در بسیاری از آموزشگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌های جهان متوقف شده است. این روش آموزش برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان یک چالش اساسی محسوب می‌گردد؛ بنابراین در این مقاله چند نکته را با هم مرور می‌کنیم تا مطمئن باشید که می‌توانید به‌خوبی از کلاس های آنلاین دوران قرنطینه استفاده نمایید. فرقی نمی‌کند که کلاس شما مربوط به مدرسه و دانشگاه باشد یا برای مثال یک آموزشگاه موسیقی و یا کلاس زبان. نکات زیر برای تمام این موارد به‌کار می‌آیند و کمک می‌کنند تا روند آموزشی شما به شکل بهتری انجام شود.

۱- هنگام آموزش آنلاین پیگیر باشید

همان‌طور که هنگام شرکت در یک کلاس یا سخنرانی به‌صورت حضوری، نت‌برداری می‌کنید و نکات مهم را یادداشت می‌کنید، هنگام تماشا یا شنیدن کلاس آنلاین نیز بخش‌های مهم را یادداشت کنید. در یک مکان راحت بنشینید و دفترچه و خودکار یا مداد همراه داشته باشید. جایی را انتخاب کنید که تمرکز داشته باشید و حواستان کمتر پرت شود.

۲- برای یادگیری آنلاین از چت گروهی استفاده کنید

برخی از ابزارهای چت آنلاین مثل اسکایپ، واتس اپ و غیره این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که به‌صورت دونفره و یا حتی گروهی به گفتگو بپردازید. آن دسته از دانش‌آموزان یا دانشجویان را که مثل شما تشنه‌ی یادگیری هستند پیدا کنید و با آن‌ها به گپ‌وگفت گروهی در خصوص موضوعات درسی بپردازید. از ایده‌ها و تجزیه‌وتحلیل‌ها بگویید و تجربیات خود را باهم به اشتراک بگذارید.

این روش علاوه بر حفظ میل یادگیری در شما، کمک می‌کند تا حس‌وحال دوران مدرسه یا دانشگاه یا حتی آموزشگاه برای شما زنده بماند و لحظات بهتری را هنگام آموزش داشته باشید.

۳- با معلم یا استاد خود در تماس باشید

شاید دسترسی به اساتید و معلمان در روش آنلاین سخت‌تر باشد، اما مطمئن شوید که در ساعات اداری و کاری، می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید. اگر در مورد یک موضوع درسی نگرانی یا ابهامی برایتان وجود داشت از تماس با معلم یا استاد خودداری نکنید و در زمان مناسب با برقراری تماس، راهنمایی بگیرید.

البته سعی کنید برای هر مورد پیش‌پاافتاده تماس نگیرید. تمام سؤالات مهم خود را به‌صورت دسته‌ای آماده کنید و در هر تماس چند تا از آن‌ها را بپرسید. راه‌های تماس می‌تواند، نرم‌افزار آنلاین، گروه چت، ایمیل، تلفن و غیره باشد.

اگر در مورد موضوعی شک دارید، حتماً آن‌ها را از معلم بپرسید و به توضیحات سایر همکلاسی‌ها اکتفا نکنید.

۴- ابزارهای یک کلاس آنلاین را در اختیار داشته باشید

تماشا کردن یا شنیدن کلاس های آنلاین نیاز به یک رایانه با عملکرد مناسب و شبکه‌ی اینترنت خوب دارد. بعضی از افراد این موارد را در خانه از قبل داشته‌اند، اما اگر شما این موارد را در اختیار ندارید می‌توانید با موسسه آموزشی خود درمیان بگذارید تا به شما کمک کنند. یا می‌توانید از کسی لپ‌تاپ و لوازم موردنیاز را قرض بگیرید.

در برخی کشورها، دانشجویان به‌صورت گروه‌های کوچک درمی‌آیند تا همگی بتوانند از یک لپ‌تاپ و خط اینترنت برای فراگیری موضوعات درسی استفاده کنند.

به‌جز لوازمی مثل رایانه و اینترنت، سایر ابزارهای معمول مثل قلم، کاغذ، دفترچه یادداشت و غیره را نیز تدارک ببینید تا هنگام تشکیل کلاس برای این موارد حواستان پرت نشود.

کلاس های آنلاین قرنطینه

۵- محل مناسب برای کلاس های آنلاین

بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان عادت دارند در محلی خاص مثل کتابخانه‌ی دانشگاه درس بخوانند؛ اما تمام این اماکن تعطیل شده‌اند. پس بهتر است که در خانه به فکر یک جای خاص باشید. محلی را انتخاب کنید که آرامش دارید و برای نشستن مناسب است.

اگر در اتاقتان میز دارید که بهترین جا همان‌جاست و اگر ندارید یک سطح صاف پیدا کنید که برای قرار دادن لپ‌تاپ، تبلت و نوشتن نکات مهم مناسب باشد. سایر لوازم را نیز در همان محل قرار دهید تا وسط کلاس برای پیدا کردن خودکار و مداد از جایتان بلند نشوید.

۶- در دوران قرنطینه به‌صورت منظم استراحت کنید

شاید بارها این نکته را شنیده‌اید که باید به‌صورت منظم استراحت کنید؛ یعنی زمان خواب، استراحت بین روز و غیره به‌صورت تنظیم شده باشد. این مسئله در دوران قرنطینه اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. شاید فکر کنید که اگر در خانه هستید نیازی به حفظ نظم استراحت نیست؛ اما این باور اشتباه است و به روند یادگیری شما ضربه وارد خواهد کرد.

بنابراین خواب خود را تنظیم کنید و مثل دورانی که به مدرسه یا دانشگاه می‌رفتید صبح را برای یادگیری اختصاص دهید. استراحت منظم در طول روز نیز ذهن شما را سرحال نگه می‌دارد. هر یک ساعت از پشت میز یا لپ‌تاپ بلند شوید، برای چند دقیقه کاری را که دوست دارید انجام دهید و دوباره به پشت میز برگردید. این کار می‌تواند خواندن یک کتاب باشد، شنیدن موسیقی، تماشای تلویزیون و حتی بازی کردن. ولی حتماً مراقب باشید که این زمان چنددقیقه‌ای بیشتر نشود و طی آن حرکت بدنی نیز انجام داده باشید.

هنگام خواب و استراحت از لوازم و تجهیزات آموزشی فاصله بگیرید. لپ‌تاپ و کتاب را کنار بگذارید و اجازه دهید مرز مشخصی بین زمان یادگیری و استراحت شما وجود داشته باشد. به تغذیه خود نیز اهمیت بدهید، خوردن غذاهای سالم و تمام وعده‌های غذایی به‌صورت منظم از دیگر موارد مهم است که کمک می‌کند تا نظم و بازدهی بدن شما حفظ گردد.

سخن پایانی در مورد کلاس های آنلاین قرنطینه

شاید برای نسل ما مواجه‌شدن با قرنطینه و آموزش آنلاین اندکی سخت باشد؛ اما باید بدانید که در آینده این روش‌ها مرسوم خواهد شد و بسیاری از کلاس‌های دنیا به‌صورت آنلاین برگزار می‌گردد. همین امروز نیز بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا کورس‌های آموزشی خود را به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌کنند. بسیاری از دانشجویان در هند و دیگر کشورها که دسترسی به کلاس‌های باکیفیت ندارند، با شرکت در کلاس های آنلاین دانشگاه‌های معتبر دنیا به یادگیری مطالب جدید می‌پردازند و خیلی زود برنامه‌نویس، مهندس و یا یک کارشناس خبره در حوزه‌ی تخصصی خودشان می‌شوند.

0دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید